Toplam Yorum: 7 || Toplam Görüntülenme: 1535
Lastik balans ayarının önemi?
Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
#1
Kamyon, cekici ve dorse gibi arac sahiplerine ve kullanicilarina sormak istiyorum:

Araclarinizin lastik balans ayarlarina ne kadar onem veriyorsunuz?

Lastiklerinizde duzenli balans ayari saglayan sistemler var mi? Bunlari kullaniyor musunuz? Varsa ve kullaniyorsaniz, ne gibi beklentileriniz vardi ve sonuclari nasil oldu/oluyor?

Bence bu konu, lastiklerinizin omrunun uzatilabilmesi ve yakit tasarrufu saglanabilmesi acilarindan cok onemli.

Halihazirda kullanilan teknolojik urunlerden haberi olanlar varsa ve bilgi verebilirseniz cok memnun olurum.

Yorumlariniz icin simdiden tesekkurlerGulumseme selamlar

K. Y.
0 Kişi Teşekkür Etti:
#2
Önemli bence.

Babam 8 adet lastik almıştı tıra .

Direk rot balansa soktu.

Aracın ön tekerlerin düzgün dönmesi için.
K. Y.
Cevapla
0 Kişi Teşekkür Etti:
#3
(19.02.2012 - 16:37)Phoenix Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Önemli bence.

Babam 8 adet lastik almıştı tıra .

Direk rot balansa soktu.

Aracın ön tekerlerin düzgün dönmesi için.

Yorum için çok teşekkürler!
Aslında bu konu benim şu ana kadar henüz araştırmadığım bir konu. Aklıma gelir gelmez hemen bir forum oluşturdum. Kimler ne yapıyor öğrenmek istedim.

Ama sanırım lastik balans ayarlarını stabil ayarlı tutabilecek bir sistem varsa, bu lastiğin kullanım ömrüne en azından %30 - %40 etki eder (tahmini havadan konuşuyorum, henüz hiçbir bilimsel temelim yada araştırmam yok bununla ilgili).

Aracın ön lastiklerinin balanslı olması, iyi yol tutması, lastik ömrü ve yakıt sarfiyatı açılarından tabiki önemli. Peki ya aracın arkada tekerleri ile dorse tekerleri? Özellikle dorse kısmı benim kafamı daha çok kurcalıyor, zira orada 3'lü dingil grubu var ve herhangi bir lastiğin balans ayarındaki bozukluk direkt olarak diğer 5 lastiği de olumsuz etkileyecektir diye düşünüyorum. Sonuç ise, dorse lastiklerinin ömrünün kısalmasından, yol tutuşu zorluğundan, teker yuvarlanma direnci artacağı için yakıt sarfiyatının artmasından ve ek olarak çekici de dorseyi daha zorlanarak çekeceği ve frenleyeceği için (belki sürücü hissetmeyecek ama bu kesin) çekicinin fren, balata vb ömrünün kısalmasına kadar zincirleme bir etki var aslında. Yada en azından ben öyle düşünüyorum..

Daha fazla yorum -daha fazla bilgi paylaşımı ve maliyetlerde daha fazla tasarruf etmek demekGulumseme

selamlar
Lastik Patlamasına Kalıcı Çözüm var aslında. Ama maalesef çoğumuzun ya haberi yok yada var ama uygulamıyoruz..
K. Y.
Cevapla
0 Kişi Teşekkür Etti:
#4
Babam yaklaşık 21 yıldır tır şoförü ve düzenli olarak rot balansa gider Uzgun
Cevapla
0 Kişi Teşekkür Etti:
#5
(19.02.2012 - 17:28)SeattleXx Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Babam yaklaşık 21 yıldır tır şoförü ve düzenli olarak rot balansa gider Uzgun

bilmediğimden soruyorum; bir çekici yada bir dorse lastiğine balans yaptırmanın maliyeti ne kadar?
Bir de babanız hangi sıklıkta balans yaptırıyor lastiklere?

şimdi araştırıyorum, araştırdıkça ilginç şeylerle karşılaşmaya başladım yurtdışında.. netleşince bilgi veririm ama bu arada yorumlara devam edilirse memnun olurum. selamlar
Lastik Patlamasına Kalıcı Çözüm var aslında. Ama maalesef çoğumuzun ya haberi yok yada var ama uygulamıyoruz..
K. Y.
Cevapla
0 Kişi Teşekkür Etti:



Tarih: 06.12.2016, 19:01 | Theme: MySkins | All edit: semih7106