ForumSimulator.Com

Orjinalini görmek için tıklayınız: Live For Speed Yarış Kuralları [LFS]
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Oyunun esas amacı kaliteli bir yarış ortamı sunmaktır.

Bu yüzden tüm pilotlardan gerekli yarış hazırlıklarının yapılması, kuralların bilinmesi, pistte saygılı davranılması ve tehlikeli bir durumda zorlayıcı bir geçiş hareketiyle kazaya sebebiyet vermek yerine gerektiğinde geri çekilmelerini bekliyoruz. Tüm yarışçıların diğerlerine saygı göstermesi gerekmektedir. Diğer araçlara kasıtlı çarpmak kesinlikle yasaktır! Eğer kasıtlı kazaya sebebiyet verme durumu oluşursa sonraki yarışlara katılma talepleriniz reddedilebilir.

Eğer bir sürücü yarışa başlama anında kötü bir bağlantıya sahipse ve devamlı oyundan kopuyorsa yarış hakemleri adı geçen sürücüyü yarıştan men etme hakkına sahiptirler. Eğer böyle bir durumla karşılaşılırsa adı geçen sürücü sunucuyu derhal terk etmeli ve sıralama ve yarışta doğabilecek herhangi bir lag problemini önlemek için elinden geleni yapmalıdır. Eğer yarış içinde lag durumunda olduğunuzu hissederseniz diğer yarışçıları tehlikeye atacak yakın takip ve yakından geçme gibi gereksiz hareketlerden kaçınmalısınız.

1.3) Zamanlı yarışlarda (örneğin 1 saatlik yarış gibi) yarış, yarış liderinin finish çizgisinden geçtiği anda biter ve sadece liderin yarışı tamamlamasından sonra finish çizgisinden geçen sürücüler yarışı tamamlamış olarak gözükürler. Eğer 1 saat bittiğinde finish çizgisinden geçmişseniz ve liderin önündeyseniz yarışı bitirebilmek için bir tur daha atmanız gerekmektedir. Yarışın sonunda zaman geçirmek adına 1 tur daha dönmemek için pistte park etmek yasaktır ve cezalandırılacaktır.

1.4) Bir sürücü pistte ya da pist dışında herhangi bir şekilde yarışa devam edemeyecek durumdaysa (takla atmak, benzinin bitmesi ya da bağlantının kopması gibi) yarışa tekrar katılamaz ve en kısa zamanda pisti izleyicilere katılarak terk etmelidir. Pistin yeterli sürede boşaltılmaması cezalandırılmayı gerektirir.

1.5) Yarışa sorunsuz başlayabilmemiz için en geç sıralama başlangıcından 5 dakika önce sunucuda olmanız tavsiye olunur.

1.6) Sıralamaların ya da yarışın başladığı andan itibaren sıralamalar ya da yarış sonunda yarış hakemi tarafından "Sıralama/yarış bitmiştir, konuşabilirsiniz" uyarısı yapılana kadar konuşmak kesinlikle yasaktır ve yarışı bitirirseniz yarış sonunda, bitiremezseniz ise bir sonraki bitirdiğiniz yarış sonunda satır başına 5 saniye zaman cezası olarak eklenecektir. Birden fazla bitiremediğiniz yarış olduğu durumlarda yaptığınız tüm konuşmalar toplanacak ve ilk bitirdiğiniz yarışın sonucuna o şekilde eklenecektir, dikkatli olun.

1.7) Yapılan her türlü yarışta sıralamalar dahil olmak üzere korna kullanımı her ne şekilde olursa olsun sportmenlik dışı hareket sayılır ve yasaktır. Sıralamalar ve yarış boyunca çıkan her ses bir satır konuşma olarak kabul edilir ve aynı şekilde cezalandırılacaktır (5 kere arka arkaya da da da da dat yapıldığı zaman 5 satır konuşma cezası olarak algılanacaktır, bilginize). Tur bindirirken dahil tur yiyen araca korna çalınmamalıdır, eğer sorun çıkartan bir sürücü varsa rapor formunu doldurup bize şikayet edin, korna çalarak kendisine değil. Zaman cezası konuşma cezası gibidir, yarışı bitiremezseniz bitirdiğiniz bir sonraki yarışa kadar birikip toplam zaman cezası olarak eklenecektir.

Yarışın son turunda start-finish çizgisini geçtikten ve adınız bitirenler listesinde gözüktükten sonra korna çalmak serbesttir.

2. Yarış Prosedürü

2.1) Sıralamalar

2.1.1) Sıralamalar aksi belirtilmedikçe 15 dakika sürecektir.

2.1.2) Diğerlerine karşı saygılı bir sürüş için pitten yeni ayrılan araçlar outlap dediğimiz turda (kronometrenin çalışmaya başlamadan önceki turda) zaman turlarını atan araçlara yol vermek zorundadırlar. Eğer pitten çıkış turunuzdaysanız ve bir araç yaklaşıyorsa dikkatli bir şekilde yarış çizgisinden ayrılmanız tavsiye olunur. Blokaj tarzı olaylar yarış sonrası cezalandırılacaktır.

2.1.3) Sıralamalarda da mavi ve sarı bayrak kuralları yarış içi kurallarla aynıdır. Uymayanlar ceza alacaklardır.

2.1.4) Sıralamalarda pisti kesmek yasaktır. Sıralama boyunca her zaman pistte en az iki tekerleğin bulunması gerekmektedir. Herhangi bir kontrol kaybı dışında avantaj sağlamak için devamlı yapılan kesme hareketleri yarış sonrası cezalandırılacaktır.

2.1.5) Sıralamaları kaçıran araçlar yarışa başlayabilme hakkına sahiptir, ama son sıradan başlayacaklardır.

2.1.6) Sıralamalar bitiminde 5 dakika ihtiyaç molası verilecektir. Lütfen bu 5 dakikanın sonunda yarış için yerinizi almış olarak bulunun. Yarış hakemleri 2-3 dakika toleransta bulunabilirler ama bu tamamen onların isteğine bağlıdır. Eklenen ufak zamandan sonra bile pistte bulunmayanlar yarışa katılabilme haklarından mahrum kalırlar.

2.1.7) Sıralamaların başlangıcından itibaren yarış hakemi sıralamaların bittiğini duyurana kadar konuşmak kesinlikle yasaktır. Aksi takdirde zaman cezası olarak geri dönecektir. Detaylı bilgi için bkz. 1.6

2.2) Yarış

2.2.1) Yarışlar aksi belirtilmedikçe 1 saat sürecektir.

2.2.2) Yarış aksi belirtilmedikçe grid'den durarak başlayacaktır. Herhangi bir lag turu yoktur. Bu yüzden ilk virajlarda aşırı dikkatli olun. Oluşacak kazalar incelenecek ve sorumlular cezalandırılacaktır.

2.2.3) Yarış boyunca sıralamalarla aynı olan pisti kesme yasağı bulunmaktadır. Her zaman pistte en az iki tekeriniz bulunmalıdır. Herhangi bir şekilde pisti kesenler eğer yarıştıkları kişiye karşı bir avantaj sağladılarsa kazandıkları avantajı geri vermek zorundadırlar.

2.2.4) Mavi bayraklar ilk gözüktüğü andan itibaren dikkate alınmalıdır. Tek araç sınıfı içeren yarışlarında mavi bayrak kuralı, kural bayrak ilk gösterildikten sonra değil, tur bindirecek araç tur bindirilen araca 3 araçlık mesafeden daha fazla yaklaştıktan sonraki 3 virajı kapsar (Referans olarak LFS'deki tepe kamerası kullanılmıştır, tahmini 10 metre). Tur bindiren de tur bindirilen kadar dikkatli olup herhangi bir temasa sebebiyet vermemeli, geçiş kurallarına aykırı davranmamalıdır. Birden fazla araç sınıfı içeren yarışlarda mavi bayrak kuralı yavaş araçlara gösterildiği andan itibaren geçerlidir, 3 viraj içerisinde kendinizden hızlı olan sınıftaki araçlara yol vermelisiniz.

Sarı bayrak gösterildiğinde ise dikkatli bir şekilde kaza bölgesinden geçilmelidir. Ayağınızı gazdan çekmenizi tavsiye ediyoruz ama herhangi bir zorunluluk yoktur, oluşabilecek herhangi bir ikincil kazadan ise sizin sorumlu olacağınızı unutmayın. Sarı bayrak durumunda yavaşlayan sürücünün arkasından gelenler de yavaşlamalı ve bu durumlarda dikkatli olmalıdır. Sarı bayrak gözüktüğü andan itibaren kalkana kadar araç geçmek yasaktır. Yanlışlıkla geçilmişse kazanılan yer en kısa zamanda geri verilmelidir. Sarı bayrak durumunda geçilen araca yeri geri verilmediği takdirde yarışın sonunda kusurlu olan araç bitirenler listesinde sarı bayrak altında geçtiği aracın arkasında listelenecektir. Eğer sarı bayrak altında geçilen araç yarışı bitirememişse suçu işleyen araç da cezası gereği bitirmemiş sayılır.

2.2.5) Herhangi bir kazadan sonra piste geri dönmek isteyen araçlar gelen trafiğe dikkat etmeli, gerekirse yol vermelidirler. Piste dönerken oluşacak herhangi bir tehlikeden/kazadan piste gerekli şekilde dönemeyen sürücü sorumlu tutulacaktır ve cezalandırılacaktır.

2.2.6) Hasarlı bir şekilde pite gitmeye çalışıyorsanız olabildiğince pistin yarış çizgisinden uzakta durun. Virajlarda kimseyi engellemeyecek şekilde dışarıdan dönmeye çalışın. Gerekirse 4lü flaşörlerinizi yakın ki, yarışta olan sürücüler bir tehlikenin yaklaştığını fark edebilsinler. Pite dönmeye çalışırken kazaya sebebiyet veren hasarlı araçlar hatalı oldukları durumlarda cezalandırılacaklardır.

2.2.7) Herhangi bir spin attıktan ya da pist dışına çıktıktan sonra pisti kullanarak (aracın dönüş çapı piste girmeyi gerektirdiği durumlarda) geri dönmek isterseniz pistin boş olmasını beklemelisiniz. Eğer böyle bir durumda bir tehlikeye/kazaya sebebiyet veren olursa cezalandırılacaktır.

2.2.8 ) Eğer herhangi bir kaza sonrası aracınız devam edemiyorsa yarış sizin için bitmiştir ve pisti en kısa zamanda terk etmeniz gerekmektedir. Kurala uymayanlar sportmenlik dışı hareketten ötürü sonraki yarışlarda yer alma haklarını kaybedebilirler.

2.2.9) Yarışın başladığı andan yarışın sonunda yarış hakemi konuşmanın serbest olduğunu duyurana kadar konuşmak kesinlikle yasaktır. Yapılan her satırlık konuşma (gülücük tarzı şeyler de dahil) yarış sonunda 5 saniye zaman cezası olarak eklenecektir. Detaylı bilgi için bkz. 1.6

2.2.10) Geçiş Üstünlüğü
Yarışlarda geçiş üstünlüğü kuralı virajın apex noktasında değil, viraj öncesi fren noktasında hesaplanır. Geçmek için hazırlanan aracın ön tamponu, fren noktasında öndeki aracın yarısını (temel olarak alınan değer arka tekerleklerin önü ile kapının başladığı civardır) ve ya daha fazlasını geçmiş ise, geçiş üstünlüğü kuralına göre virajın iç tarafını kullanmaya hak kazanmıştır ve bu noktadan itibaren geçilen aracın defansif hareketlerde bulunması yasaktır. Bunun yerine, bu noktadan itibaren geçilen araç, geçene virajın iç tarafını bırakır ve virajı geniş alır. Geçen araç ise, virajı içeriden alır ve viraj çıkışında içeriden, ve hatta birden fazla viraj var ise bulunduğu çizgiden ilerlemeye devam eder. Geçişi sağlayan araç geçtiği aracı "artık nasıl olsa geçtim" zihniyetiyle pist dışına itemez. Geçişi yapan araç geçtiği araçla herhangi bir teması olmayacağını düşündüğü andan itibaren ideal yarış çizgisine dönebilir. Bu geçilen araç için de geçerlidir.

2.2.11) Fren noktalarında yakınınızda başka bir araç varsa, tetikte olun. Diğer araç erken ya da geç fren yapabilir. Unutmayın, fren noktalarında öndeki aracın güvenliği tamamen takip edenlere aittir. Erken frenaja hazırlıklı olun.

2.2.12) Yarış sırasında pozisyon için yarışmıyorsanız, yani arkanızdaki tur bindirecekse, tur bindiren kişiyi tehlikeli ve zor durumlara sokmayınız. Yol vermek için uygun anı bekleyin (düzlükler gibi, ya da geniş bir viraj ise virajı dışarıdan alın), hızınızı yavaşlatmak için kesinlikle fren ya da benzeri tahmin edilmesi zor hareketlerden kaçının. Bunun yerine ayağınızı gazdan çekin ya da yarım gaz verin.

2.3) Pit-Stoplar

2.3.1) Aksi belirtilmedikçe yarışlar boyunca pit-stop yapmak zorunlu değildir.

2.3.2) Pitlerde dış pit çizgisinde ilerleyen araçlar pit kutularından yeni ayrılan araçlara karşı yol hakkına sahiptirler. Yani pitten çıkan araç pit yolunda ilerleyen araçların olup olmadığını kontrol edip öyle ayrılmalıdır.

2.3.3) Pitten çıkışlarda pit çizgisi ihlali zaman cezası olarak geri dönecektir. Pit girişi serbesttir.

2.3.4) Pite girecek sürücü, pit girişi öncesi pite gireceğini arkasındaki araçlara bildirmekle yükümlüdür. Ani şerit değiştirmelerden kaçının. Eğer pite girmeye çalışan aracın karıştığı bir kaza oluşursa cezası pite girmeye çalışan araca kesilir.

2.3.5) Pitten ayrılan sürücü, pit çıkışında gelen trafiğe karşı saygılı olmakla yükümlüdür, eğer dikkatsiz çıkılan bir pit-stop sonrası kaza durumu oluşursa cezası pitten dikkatsizce ayrılan sürücüye kesilecektir. Bununla birlikte, pitten çıkan aracı gördüğü halde onun tahmini çıkış yollarını ihlal etmeye kalkarak kazaya sebebiyet veren sürücüler de birincil derecede hatalılarsa ceza alabilirler.

2.3.6) Eğer dur-kalk cezası ya da pitten geçme cezası alınırsa, bundan sonraki ilk 3 tur içinde cezanın gereklerinin yapılması gerekmektedir. Aksi taktirde zaman cezası verilecektir.

3) Şikayetler
Yarış sonrası yapılacak şikayetlerin yapılması 1 günü (24 saat) geçmemelidir. Bir günün ardından yapılan şikayetler geçersiz sayılacaktır. Yarış hakemleri tarafından gerekli görülürse özel bir başlık açılabilir, açılmazsa şikayetleri Özel Mesaj olarak yarış hakemlerine yollayabilir ya da direkt olarak yarış sonrası açılan sonuç konusu'na yazabilirsiniz.

Yarış sonrası kararları 1 hafta içinde açıklanıp resmi yarış listesi yayınlanacaktır.

4) Verilecek Cezalar
Tüm cezalar yarış sonrası verilecektir.
Ceza verilmesini gerektirecek muhtemel durumlar;
-Sıralamalarda outlap (çıkış turu) turunda zaman için yarışan sürücüleri bloklamak
-Sıralamalarda pisti kesmek = Yarış sonrası zamanına 30 saniye
-Yarışta pisti kesmek = Yarış sonrası zamanına 30 saniye
-Mavi bayrak kuralına belirtilen şekilde uymamak = Yarış sonrası zamanına 25 saniye
-Sarı bayrak kuralına uymamanın getirdiği kaza
-Sarı bayrak sallanırken araç geçip yerini geri vermeme = Yarışı yerini geri vermediği pilotun arkasında bitirme cezası
-Kaza sonrası /pist dışına çıkma sonrası piste dikkatsiz dönüş sonucu oluşacak tehlikeler/kazalar
= Kural ihlali yapan yarışı bitiremediyse ya da puan sınırında değilse bir sonraki yarış süresine 30 saniye ya da o yarış alınan puanların silinmesi

-Hasarlı aracı pite döndürmeye çalışırken oluşacak tehlikeler/kazalar = Kural ihlali yapan yarışı bitiremediyse ya da puan sınırında değilse bir sonraki yarış süresine 30 saniye ya da o yarış alınan puanların silinmesi

-Herhangi bir geçiş kuralına uyulmaması

-Sıralama ve Yarış boyunca her satır başı konuşma ya da korna kullanma = Kural ihlali başına 5 saniye


-Pit çıkışında çizgi kurallarına uymama = Yarış sonrası zamanına 15 saniye

-Pit giriş ve çıkışında oluşacak tehlikeler/kazalar

-3 Tur içinde gereği yapılmayan program cezaları (pitten geçme, dur-kalk cezaları gibi) = Yarış sonrası zamanına 30 saniye

-Yarış sonunda bir tur daha atmamak için pistte bekleme yapmak = Sportmenlik dışı hareket, cezası adminler tarafından kararlaştırılacaktır.

-Yarışa devam edememe durumunda pisti kısa zamanda boşaltmamak = Yarış sonrası zamanına 15 saniye

-Yarış ve sıralamalar boyunca herhangi bir kasıtlı çarpma = Serverlarımızdan uzaklaştırılma cezası. Sürenin ne kadar olacağı adminler tarafından sorgulanacaktır.

-Diğer kuralların ihlali durumunda verilecek cezalar adminler tarafından kararlaştırılacaktır. Ceza hakkında karar alındığında yarış sonucunun belirtildiği başlık altında kimin ne cezası aldığı belirtilecektir.

-Bazı kural ihlallerinin yanlarında cezasının olmaması, bu kuralların ihlali durumunda cezanın gözden geçirilmesi gerektiğindendir. Hiçbir kural ihlali cezasız kalmayacaktır.

-Zaman cezası olarak verilecek kurallar aksi belirtilmedikçe/yukarıdaki listede belirtilmedikçe hakemler tarafından kararlaştırılacak, eğer sürücü cezanın verildiği yarışı bitirmediyse bir sonraki bitirdiği yarışa kadar bitirmediği tüm yarışlarda, ihlal ettiği zaman cezası gerektiren kuralların hepsinin toplamı ilk bitirdiği yarışta zamanına eklenecektir.

5) Kuralların Kabulü
Serverlarımızdaki sıralama ve yarışlara katılan herkes bu kuralları anlamış ve kabul etmiş sayılır.
Kurallar hakkında sorularınız varsa yarış öncesinde sorun. Yarış sonrası yapılan anlaşılmazlık itirazları kabul edilmeyecektir.
Eline SağlıkTeşekkürler
Eline Sağlık Teşekkürler
yarış yarış
Ifade (30)
yarışyarışIfade (36)Ifade (36)